Albert Heijn en het WK voetbal
Door op een spectaculaire manier een product te lanceren creëer je een goede conceptlancering.
Dit speelt een belangrijke rol. Dit is dan ook precies wat Albert Heijn heeft gedaan tijdens het WK voetbal. Ook introduceerde Albert Heijn dit maal weer een leuke actie namelijk de `Wuppies`. Deze Wuppies waren verkrijgbaar in diverse kleuren, en een echte rage voor de wat jongeren kinderen. De ouders werden aangemoedigd boodschappen te gaan doen bij deze supermarkt zodat de kinderen de Wuppies konden gaan verzamelen.
De oplage van de oranje Wuppies telde 7,5 miljoen oranje exemplaren; van elke andere kleur waren 2,5 miljoen exemplaren geproduceerd
Bij elke vijftien euro aan boodschappen kreeg je er 1 bij de kassa. Ook kon je sparen voor een reuze Wuppie. Ook bedacht de Albert Heijn een wedstrijd. Plak jou Wuppie op een bijzondere plek, maak een foto en lever deze in bij een Albert Heijn filiaal en je maakte kans op mooie prijzen.
Maxitrend: Albert heijn en sparen voor kortingen
Megatrend: Albert heijn en het WK
De supersmoker
Roken zonder dat je schadelijke stoffen inademt. Dat was het hele idee achter deze beroemde supersmoker. Helaas hadden deze ontwikkelaars het niet bij het juiste einde. De Supersmoker is een plastiek buisje in de vorm van een sigaret waar waterdamp uitkomt. Dit is het enigste stofje dat er uit komt. Dus geen nicotine, tabak of rook. Supersmoker is op de markt gebracht als vervanging van een sigaret. Maar je bent niet verslaafd aan roken als je rookt, maar aan de nicotine. En deze levert de Supersmoker niet. Mensen die de Supersmoker gingen proberen wilde juist meer gaan roken. Je blijft dezelfde bewegingen en inhaleringen maken, maar je krijgt niet je verslavend stofje binnen. Het enigste wat je in de mond krijgt is een soort gelijke smaak aan sigaretten. Dan maar weer terug aan de sigaretten.
Doordat deze conceptlancering geen naamsbekendheid heeft ontwikkeld is dit concept helaas mislukt. Er mocht ook geen enkele reclame voor worden gemaakt omdat Supersmoker volgens het bedrijf niet garant staat om van het roken af te komen.
Maxitrend: Persoonlijke verzorging
Megatrend: Gezonde levenstijl/gezondheid
Geen opmerkingen:
Een reactie posten